PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN INOVASI PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA PRODUK KECANTIKAN MS GLOW DI KOTA PALEMBANG
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of product quality and product innovation on consumer purchasing decisions on MS GLOW beauty products in the city of Palembang. The method used in this study are coefficient of correlation, coefficient of determination analysis, and hypothesis testing using the SPSS22 software program for Windows. The results of the t-test show that there is a partial influence between the variables of product quality and product innovation on purchasing decisions, and the F-test shows a significant effect on the variables of product innovation simultaneously on consumer purchase decisions on MS Glow Beauty products in Palembang.
Keywords: Product Quality; Product Innovation; Purchasing Decisions
Downloads
References
Anam, M. S., (2021). "Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Brand Image Terhadap Keoutusan Pembelian Produk Hand Body Lotion Merek Citra". Jurnal Ekonomi Dan Ekonomi Syariah, Vol.4,No.1.
Assauri, S. (2019). "Manajemen Pemasaran". Jakarta : Pt Rajagrafindo Persada.
Basrah S. A. (2012). "Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Minat Beli Pada Ranch Market". Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia (Jrmsi), Vol.3,No.1.
Dhewanto, W. (2015). "Manajemen Inovasi Untuk Usaha Kecil Dan Mikro". Bandung: Cv. Alfabeta.
Ernawati, D. (2019). "Pengaruh Kualitas Produk, Inovasi Produk, Promosi, Terhadap Keputusan Pembelian Produk Hijack Sandals". Jurnal Wawasan Manajemen, Vol.7,No.1.
Fera & Pramuditha, C. A. (2021). "Pengaruh Kualitas Produk, Harga,Promosi, Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Hanphone Xiaomi Di Kota Palembang". Publikasi Riset Mahasiswa Manajemen, Vol.3,No.1.
Https://Kemenperin.Go.Id/Artikel/18957/Industri-Kosmetik-Nasional-Tumbuh-20
Https://Www.Jurnal.Id/Id/Blog/2018-5-Strategi-Pemasaran-Untuk-Sukses-Menghadapi-Persaingan-Ukm/
Hubies, M. (2012). "Manajemen Kreativitas Dan Inovasi Dalam Bisnis". Jakarta: Pt.Hecca Mitra Utama.
Kolter, P., & Amstrong, G. (2016). "Dasar-Dasar Pemasaran Jilid 1, Edisi Kesembilan". Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). "Principle Of Marketing (16th Ed)". North Carolina: Person Education Limited.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). "Manajemen Pemasaran Edisi 12 Jilid 1&2". Jakarta: Pt.Indeks.
Lesmana, R., & Ayu, S. D. (2019). "Pengaruh Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pt Paragon Technology Innovation". Jurnal Pemasaran Kompetitif, Vol.2,No.3.
Machfoedz, M. (2013). "Pengantar Pemasaran Modern, Akademi Manajemen Pemasaran". Yogyakarta: Upp Amp Ykpn.
Malau, H. (2017). "Manajemen Pemasaran". Bandung: Alfabeta.
Manafe, C. E., Fanggidae, R. P., & Nyoko, A. E. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pengambilan Keputusan Untuk Menggunakan Jasa Klinik Perawatan Kulit Di Rtc Skin Center Kota Kupang. Glory Jurnal Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 3(4-Des), 303-310.
Manoy, T. I., Mananeke, L., & Jorie, R. J. (2021). "Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Cv. Ake Maumbi". Jurnal Emba, Vol.9,No.4.
Montolalu, N. A., Tumbel, T. M., & Walangitan, O. C. (2021). "Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Skincare Scarlet Whitening Pada Platfrom Digital". 'Jurnal Productivity, Vol.2,No.4.
Pedoman Penulisan Skripsi. (2021). Palembang: Universitas Pgri Palembang.
Pratama, R. A., & Maskanan, M. (2021). "Pengaruh Citra Merek Dan Inovasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Di Eiger Store Jombang". Jurnal Aplikasi Bisnis, Vol.7,No.1.
Priyatno, D. (2014). "Spss 22 Pengolah Data Terpraktis". Yogyakarta: Andi.
Schiffman, K. (2010). "Perilaku Konsumen". Jakarta: Pt Indeks.
Siregar, S. (2017). "Statistik Parametrik". Jakarta: Pt Bumi Aksara.
Sudaryono. (2016). "Manajemen Pemasaran Teori Dan Implmentasi". Yogyakarta: C.V Andi Ofset.
Sugiyono. (2018). "Metode Penelitian Binis". Bandung: Alfabeta.
Sujarweni, V. (2019). "Metodologi Penelitian Bisnis Dan Ekonomi". Yogyakarta: Pustaka Baru Pers.
Sunyoto, D. (2015). "Perilaku Konsumen Dan Pemasaran". Jakarta: Caps.
Tjiptono, F. (2016). "Service, Quality & Satisfaction". Yogyakarta: Andi.
Tjiptono, F. (2015). "Strategi Pemasaran Edisi Ke 4". Yogyakarta: Andi.
Valianti, R. M., & Damayanti, R. (2019). "Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Mitsubishi Pada Pt. Lautan Berlian Utama Motor Palembang". Jurnal Media Wahana Ekonomika, Vol.13, No.(3).