PENGARUH VARIASI PRODUK DAN CITA RASA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SEBLAK TEKWAN KUAH MERAH PADA KEDAI SEBLAK PRABUMULIH
Abstract
The purpose of this research is to find out how the influence of product variations, taste, and purchasing decisions at Kedai Seblak Prabumulih. This is a survey research with two independent variables of product variation, taste, and the dependent variable of purchasing decision. Data collection by distributing questionnaires to 99 respondents at Kedai Seblak Prabumulih. The obtained data was applied to the classical assumption test consisting of the normality test, multicollinearity test, heteroscedasticity test, multiple regression analysis, coefficient of determination, and hypothesis testing consisting of t-test and F-test. The result showed that partially there was a significant effect between the product variation and the taste on purchasing decisions. There is a significant influence between product variations and taste simultaneously on purchasing decisions at Kedai Seblak Prabumulih.
Keywords : Product Variation; Taste; Purchase Decision
Downloads
References
Adisaputro, G. (2010). Manajemen Pemasaran Analisis Untuk Perancang Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen YKPN.
Efnita, T. (2017). Pengaruh Variasi Produk,Kualitas Pelayanan,Harga Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Wedding Organizer. Jurnal Adbispreneur, 2, 2.
Ena, M. Y., Nyoko, A. E., & Ndoen, W. M. (2019). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Pelayanan, Lokasi Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Di Chezz Cafenet. Journal Of Management Small and Medium Enterprises (SME's), 10(3), 299-310.
Evasari, A. D., & Yani, A. (2021). Analisis Variasi Produk,Kemasan Dan Media Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Kripik Nadasuka. REVITALISASI: Jurnal Ilmu Manajemen, 10, 9.
Faroh , W. N. (2019). Pengaruh Variasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Bahan Bangunan Di Portal Network Six Store Cabang Depok 2018. Journal Pemasaran Kompetitif, 2, 2.
Hadi, S. N., & Al-Farisi, S. (2016). Analisis Pengaruh Cita Rasa,Label Halal,Dan Diversifikasi Produk Terhadap Keputusan Beli Konsumen Pada Produk Olahan Tuna Inggil Pacitan Jawa Timur. Jurnal Ekonomi Islam, 15, 11.
Jamal & Busman. (2021). Pengaruh Cita Rasa Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Ayam Geprek Junior Cabang Pekat Di Kabupaten Sumbawa. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 4.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, T. (2018). Metode Penelitian. Bandung: Andi.
Maharani, N. D. (2021). Pengaruh Store Atmosphere,Variasi Produk,Dan Harga Terhadap Repurchase Intetion Pada Economie Resto Merr Surabaya. Journal Ilmu Dan Riset Manajemen, 10, 3.
Maimunah, S. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan,Persepsi Harga,Cita Rasa Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Loyalitas Konsumen. Iqtishadequty, 1, 5.
Malau, H. (2018). Manajemen Pemasaran. Bandung: Alfabeta.
Njoto , T. K. (2016). Pengaruh Desain Kemasan,Cita Rasa,Dan Variasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Journal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 1, 4.
Nurrahman, I. (2016). Pengaruh Variasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Survei Pada Pembeli Smartphone Nokia Series X Di BEC Bandung. Journal Of Business Management And Enterpreneurship Education, 1, 5.
Nurrahman, I. (2016). Pengaruh Variasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Survei Pada Pembelian Smartphone Nokia Series X Di BEC Bandung. Journal Of Busness And Enterpreneursihp Edication, 1, 4.
Pedoman Penulisan Skripsi . (2021). Palembang: Universitas PGRI Palembang.
Priyanto. (2018). SPSS Panduan Mudah Olah Data Bagi Mahasiswa Dan Umum. Yogyakarta: Andi.
Priyatno. (2018). SPSS Panduan Mudah Diolah Data Bagi Mahasiswa Umum. Yogyakarta: Andi.
Putri & Sudrajat. (2021). Pengaruh Cita Rasa,Dan Experiental Marketing Terhadap Keputusan Pembelian ( Studi Kasus Konsumen Mcdonald's Galuh Mas-Karawang). Humaniora, 5.
Resky. (2021). Pengaruh Cita Rasa,Desain Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Minuman Ale-Ale. JEMS, 2, 4.
Sangadji, E. M., & Sopiah. (2013). Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Andi.
Siregar, S. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT FAJAR INTERPRATAMA MANDIRI.
Swastha, D. (2020). Manajemen Penjualan. Yogyakarta: BPFE.
Swinto , A. R. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan,Image Dan Variasi Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Koperasi Kareb Bojonegoro. MAP, 1, 9.
Wahyuningsi, D. W. (2019). Pengaruh Variasi Produk,Harga Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Membeli Motor Yamaha N-Max Di Wonogiri. Edunomika, 03, 5.
Walangitan, O., Tinneke, & Aprilia. (2022). Pengaruh Variasi Produk dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Careofyou.id pada Media Sosial Instagram. Productivity, 3.
Weenas, J. R. (2013). Kualitas Produk, Harga, Promosi, Dan Kualitas Pelayanan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Spring Bed Comforta. EMBA, 1, 4.
Wuntu, C. R. (2019). Pengaruh Cita Rasa Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Studi Pada Rumak Makan Warung Sidik Kota Batu. Journal Ilmiah Mahasiswa FEB, 8, 4.
Yulianti, Lamsah, & Periyadi. (2019). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Cv Budi Utama.
Zamzami & Basalamah. (2021). Pengaruh Atmosfer Toko, Harga, Variasi Produk, Serta Promosi terhadap Keputusan Pembelian Toko Ritel di Masa Pandemi Covid-19. e-journal Riset Manajemen Prodi Manajemen, 10.